Fotoğraf ve fotoğraf ile ilgili bilgileri içerir.

Fotoğraf Kullanım Etiği! -2 : İz Peşindeyiz

1 yorum
Geçenlerde bir arkadaşımın fotoğrafının bir web sitesinde yayınlanmasına tanık olmuştum.

Bugün gazetelerin web sayfalarını dolaşırken Sabah'ın sitesinde gözüme birşey takıldı.
"Aaa dedim Ahlat, hemde benim bir fotoğrafım vardı ne kadar çok benziyor! "

photo
* Evet, sağ alt köşedeki (dörtlü) küçük kareden tanıdım.
** Daha sonra ana sayfada günün flaş haberleri kısmında "Günün ilçeleri" diye bir haber bağlantısı olduğunun farkına vardım. Türkiye ilçelerinden derlemeler yapılmış.

Bu küçük kareyi açınca, hissiyatım (10 yıl öncesini anımsamak) doğru çıktı. Ahlat fotoğraflarından ilki benim fotoğrafımdı. Buna nasıl emin oldun dersiniz, o fotoğrafı web siteme koyduğum zamanlarda (2000 yılı) altına adımı yazıyordum. Neyse ki isim hala yerinde duruyor.

photo

* Sabah: Günün İlçeleri: Ahlat

photo
* Fotoğraf Bitlis'in Ahlat ilçesindeki Selçuklu Kabristanına ait. 1999 yılında Fotografevi ile gittiğim Doğu Anadolu gezisi sırasında çekilmişti. (Pentax Z-20, Pentax 28-80mm, Fuji Chrome (Dia))

Peki şimdi internette benim yönettiğim sitelerde yer almayan bu fotoğraf nereden bulunmuştu?
Google sağolsun bana onuda bulmamda yardımcı oldu. Arama sonucunda ilk sayfada fotoğrafım vardı. Ama olduğu yer benim bilmediğim bir site : turkiye-resimleri.com

photo

Bu sayfaya bakınca, TJ kod adlı bir kullanıcı (hala aktif) tarafından 22/6/2007 tarihin de yüklenmiş olduğunu gördüm. Tahminen o dönemlerde benim sitemden alınmış ve buraya eklenmiş.

Güne böyle bir süprizle başladım, işi gücü kenara bıraktım ve hemen bunu yazmalıyım dedim.

Üzerinde isim yazılı bir fotoğrafınızla bir gün sizde bu şekilde hiç olmadık bir yerde karşılaşabilirsiniz. Varın fotoğrafı bozmamak adına isimsiz yayınladıklarınızın başına neler gelebilir siz düşünün. (Yada boşverin hiç düşünmeyin, nede olsa sizin aklınıza gelemeyecek nice şeyler oluyor bu dünyada.)

Netice : Buruk bir sevinç. Sizin çektiğiniz bir fotoğraf gazetede yayınlanıyor. Ama sizin bundan haberiniz olmuyor.

1 yorum :

hkki dedi ki...

internette sistem böyle
fotografların isim olan yerini de kesip yayınlıyorlar. Yada yazıları aynen kopyalanıyor.
Yapacak bişey yok sanırım. BAri link verilse. BAzi anonim olmuş şeylerin heryerde yayınlanası dogal ama fotograf ilginç.